duminică, 4 noiembrie 2012

BETOANE SI ASFALT




Ieri, am fos invitat de verisorii mei Geta, Mihai si Nelu la praznicul de un an de zile intru pomenirea lui badia Ghita, la Iezareni langa Iasi. Drumul imi este cunoscut intrucat l-am parcurs de nenumarate ori inca din anii 60, de pe vremea studentiei. Atunci veneam din Copou cu tramvaiul pana in piata Dimitrov, actual piata Independentei, dupa care luam tramvaiul de la Victoria pana in Podul Rosu, apoi cu autobuzul pana in Iezareni. In vremea aia nu exista asfalt.Soseaua actuala Nicolina, era pavata cu caldaram ce se termina sus in Targusor, dupa care pe drum cu prundis, coborai la vale in stinga treceai un parau si o faceai la dreapra urcind spre baza de receptie si coborai la Iezareni vreo doi km. Iezarenii pe acele timpuri se limita la satul de la sosea cateva case.Acum nu a mai ramas din cele de atunci decat digul iazului. Pana si livada intensiva a disparut odata cu ...democratizarea tarii. A aparut un nou cartier , pe ambele maluri ale iazului, bineinteles cartier de vile, cum se poarta acum. De multe ori drumul acesta, de la Podul Rosu la Iezareni din lipsa de bani il faceam pe jos.Cum treceai calea ferata, nu exista actuala pasarele, intrai intr-o zona de case de tara, oricum mai aratoase, erau din Iasi, nu?.Drumul de la baza de receptie la vale era pe un camp.Atunci se lucra la infiintarea livezii, la care a lucrat si tatal meu. Statea in gazda la badia Ghita, care reaspundea de digul iazului si probabil de paza acestuia contra braconieriilor. Ieri a fost o zi frumoasa chiar calda, spre 20 de grade. Ca la orice praznic te intalnesti cu rude sau prieteni ale gazdei.  Eu am intalnit printe altii si niste consateni, cordareni de-ai mei, cu care am depanat amintiri, lucru care m-a facut sa scriu aceste randuri.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...